Takže ty chceš ísť na medicínu?

Choď na medicínu, vraveli. Budeš mať vždy zamestnanie a dobrý plat. Áno, to je síce ako tak pravda, ale na to, aby som sa rozhodla byť lekárkou to predsa nestačí. Nestačí ani zbožňovať Grey´s anatomy alebo Dr. Housa. Musí tam byť niečo viac.

Odhodlanie

To je to, čo by mal mať každý budúci medik. Odhodlanie je dôležitejšie ako IQ alebo túžba byť bohatý (dobrý vtip, lebo aj tak ako lekár zrovna bohatý nikdy nebudete). Na začiatok Vás teda chcem upozorniť, že pokiaľ Vám  chýba práve toto a chcete byť lekárom, len kvôli tomu, že si to želá mamka, babka, prípadne prababka, tak to naozaj nemá význam.

Vytrvalosť

Či počas učenia na prijímačky, alebo už počas medicíny Vám osud miliónkrát naznačí (alebo Vám to skúšajúci veľmi rád povie do očí), že na to nemáte, mali ste ísť radšej študovať niečo iné a podobne. Veď ten človek učí na fakulte už 50 rokov, tak asi vie o čom hovorí, mala by som ho poslúchnuť? 
NIE! Pretože som vytrvalá a nejaký dedek, ktorého vidím prvý a posledný krát v živote mi nebude určovať moju budúcu celoživotnú kariéru. 
Nehovoriac o tom, ak Vám prijímačky nevyjdú na prvý krát. Ak sa vzdáte hneď na prvý pokus, asi je lepšie, že Vás nezobrali. 
Vytrvalosť je teda ďalšia esencia, bez ktorej to nepôjde. 

Obetavosť

Či už budete musieť obetovať voľný čas, spoločenské aktivity, alebo spánok, na medicíne sa vždy niečo nájde, verte mi. 
Pokiaľ tieto vlastnosti nemáte, radšej kašlite na to a nemusíte ani pokračovať v čítaní.



Pokiaľ ste sa dostali až sem, ak si aj náhodou nie ste istý, že to zvládnete a že máte všetky spomínané vlastnosti, môžete pokračovať ďalej v čítaní, pretože ste ma neposlúchli, keď som povedala, aby ste nepokračovali. :D Tak ako netreba poslúchnuť toho dedka, keď Vám povie, že si máte hľadať inú kariéru. Takže sme na dobrej ceste. 

Teraz by som už konečne prešla k nejakým praktickým radám, ktoré Vás zaujímajú asi najviac.

Začnite sa pripravovať s dostatočným predstihom 

Ja osobne som sa začala pripravovať na prijímačky v októbri a myslím, že to bolo tak akurát. Z chémie som prešla anorganiku asi do Vianoc, pretože bola najťažšia a zvyšok už išiel rýchlejšie. 

Biológia

U nás na LFUK, kde je zverejnených 1500 otázok z biológie, Vám s kľudným svedomím môžem povedať, aby ste sa tie testové otázky jednoducho nabiflili. Možnosti sú pomerne krátke a ide to veľmi rýchlo, napríklad v porovnaní s chémiou. Musíte si to však opakovať, opakovať a opakovať.






Chémia

Tu prichádza kameň úrazu. Pokiaľ si myslíte, že chémiu sa rovnako dokážete nabifliť (veď všetko sa dá keď sa chce), musím Vás vyviesť z omylu. Ani sa o to nepokúšajte, lebo ak sa Vám to aj náhodou podarí, za pár dní to zabudnete. 
Odporúčam Vám, naučiť sa najskôr teóriu, ktorú sa viac menej učíte aj na maturitu a až potom si prejdete testy. Potom zistíte, čo všetko ešte neviete, doučíte sa to a zase sa vrátite k testom. Toto je jediná cesta, ktorá má význam. Zároveň, keď tomu rozumiete, nemusíte si to opakovať toľko krát ako biológiu. 

Príklady

Osobitná kategória asi pre všetkých z nás, však? Musím sa priznať, že ja som si z nich neprešla ani polovicu, pretože mi to zaberalo strašne veľa času. Niekedy sa však princípy tých príkladov opakujú a zmenia sa len čísla, takže podľa mňa je zbytočné si prechádzať každý jeden z nich. Hlavne sa dobre naučte používať trojčlenku, pretože tá Vám pomôže pri veľa príkladoch.
Ak ste však ten typ, ktorému počítanie vyslovene nejde, venovala by som tomu dostatočnú pozornosť. 

Fyzika

Keďže u nás fyziku na príjimačkách nemáme (vďakabohu), musím českých fanúšikov sklamať, ale s týmto Vám naozaj neporadím. Osobne k fyzike nemám žiadny pozitívny vzťah a skúšku z biofyziky hodnotím ako jednu z najstresujúcejších. :D



Záver

Neexistuje nejaký zaručený recept, ktorý si prečítate a automaticky sa z Vás stanú medici. Je to najmä na Vašom odhodlaní a o tom, čo všetko ste ochotní obetovať. 



Komentáre

Obľúbené príspevky